Oak csapat a Hamahama Túlélő Túrán (2013)

A XVIII. Romániai Felsőoktatási Túlélő Túra első helyezettjének, a Lost csapatnak az a lehetőség adódott, hogy ingyen részt vegyen a partner szervezetünk túlélő túráján Magyarországon. Tekintettel arra, hogy objektív okok miatt nem éltek ezzel a lehetőséggel, a második helyezett OAK csapatnak kínálódott fel a lehetőség, akik szerencsésen is sikeresen részt is vettek.

Magyarországi Hamahama Túlélő Túrán Marton Györgyi, Barok Botond és Tamás Levente képviselték Erdélyt. Barok Botond beszámolója következik:

Csütörtök 18:30

Vitos (a csere emberünk) hív telefonon, hogy stoppal megérkezett Csíkból, de a sofőr nem hozza be Kolozsvárra. Ott van az autópálya végén, az OMV kútnál. Egy haverral hamar kimentem érte. Igyekeztünk mert én és Györgyi még nem pakoltunk be.

Csütörtök 22:30
Hívtunk egy taxit a közelünkben levő taxiállomásra, mert nem volt ott egy sem. Azzal robogtunk le a Napoca hotel-hez, ahonnan indult a busz. Kár volt sietni, az egyik utas otthon felejtette a buletinjét...

Péntek 05:15
Megérkeztünk a Népligetbe. Nem sikerült aludni az úton, a mikrobusz eléggé rázott.

Péntek 05:30
Megérkeztünk a Keleti pályaudvarra. Innen indult a vonat 08:10-kor. Lett volna 06:10-kor is, de még néhány pesti baráttal megittunk egy kávét. A magyar igazolvány nagyon jó dolog. IC-vel utaztunk egy ezresért.

Péntek 11:15
Megérkeztünk Szombathelyre. (Ez a harmadik bejegyzés amit azzal kezdek, hogy megérkeztünk, a következőt másképp fogalmazom) Gyalogosan elsétáltunk az arborétumba. Naná, hogy mi érkeztünk meg elsőnek. Volt már ott néhány szervező, útbaigazítottak minket (szerintem akkor még nem tudták, hogy mi vagyunk az erdélyiek).

Péntek 20:00
Próbáltunk mostanig pihenni, változó sikerrel, de hát nem is ezért jöttünk. Az eligazításon külön felszólítottak minket, mint legmesszebbről jött csapatot és megtapsolt mindenki.

Péntek 23:00
Tervezés, rajt, gyaloglás, eső, eltévedés, gyaloglás, eltévedés, térd sérülés, gyaloglás, napfelkelte, gyaloglás, eső, gyaloglás, eső, gyaloglás, gyaloglás

Szombat 15:30
Utolsó őrzött pont meglátógátasa. Érkezési időnek előzőleg 16:00-t írtunk a menetlevélbe.
Dilemma:
1. Várjunk 25 percet még 10 pontért (ha jól tippelted meg az érkezési időt, bónusz pont járt érte) és marad csak 16:00-18:30-ig időnk visszaérni a bázisra (már tudtuk, hogy nem érünk időben <17:30-ig> vissza, ezért a cél az volt, hogy egy órán belül késsünk)
2. Nem várunk, bukjuk a 10 pontot, de nyerünk még kb 20 percet.
3. Én feladom (a térdem miatt én voltam a leglassabb a csapatban, gyakorlatilag visszafogtam a többieket), így gyorsabbak lesznek.

Végül az lett, hogy megvártuk a 10 pontot, én feladtam, a többiek pedig visszaértek egy óra késesen belül és csak 10%-ot veszítettünk a pontokból. A késést már akkor tudtunk, amikor eldöntöttük, hogy a negyedik őrzött pontot is meglátogatjuk. Matek: ha érintünk még egy őrzött pontot akkor késünk (egy óránál kevesebbet), és veszítjük a pontjaink 10%-át. Úgy számoltuk, hogy ez nagyjából 40-50 pont lesz, ami kevesebb egy őrzött ponton kapható pontszámnál (50-100), tehát érdemesnek találtuk a negyedik pont érintését a késés ellenére is. Az egyedüli dolog amiről megfeledkeztünk, hogy a feladó ember miatt 100 pontot levonnak (ezt már csak itthon, Kolozsváron konstatáltuk, amikor megnéztem az eredmények táblázatát).

Szombat 18:30
Beérkezett a csapat a bázisra, kaja, pia, alvás.

Vasárnap 08:00
Reggeli, eredményhirdetés, legjobb külföldi csapat különdíj (más külföldi nem is volt), 25. helyezés az 54-ből. Ha emlékeztünk volna a szabályzatra hogy 100 pont mínusz jár egy veszített főért, akkor úgy döntünk volna, hogy nem adom fel, viszont késünk még egy órát (összesen tehát kettőt, ami 20%-os levonást jelent), de így is 40-50 ponttal többet kaptunk volna, amivel 5-6 helyezéssel jobbak lettünk volna... de sebaj, majd next time.
Elbuszoztunk az állomásra.

Vasárnap 12:10
Gyors vonattal indultunk a budapesti déli pályaudvarra (magyar igazolvány jó dolog, 400 HUF/fő). 15:35-re kellett volna Budapestre érkezni, sajnos sokat késett a vonat

Vasárnap 17:00 - a buszunk indulásának időpontja
A metróból "rohantunk" fel a népligetbe (a hármas metró pont lerobbant egy szakaszon, szerencsére nem a miénken). A lényeg hogy éppen csak, de elértük a buszt.

Hétfő 02:00
Itthon az ágyban :))

Szóval így telt ez a néhány nap. Minimális alvással és rengeteg utazással, gyaloglással. Az egész csapat nevében mondhatom, hogy nagyon jól éreztük magunkat, és köszönjük a lehetőséget. A következő ROFTT-on is majd mindenképp szeretnénk részt venni, addig is kívánunk nektek kitartást a különböző programok szervezéséhez.

Köszi mégegyszer,
az Oak csapat

Gratulálunk az Oak csapatnak! :)

forrás: Asociata RITTE Egyesület facebook-os oldala

Figyelem! Ez az oldal sütiket használ!

A honlap további használatával hozzájárulásodat adod a sütik használatához.